Nombre | DISSEMINATION AND IMPLEMENTATION RESEARCH TO ADVANCE MENTAL, EMOTIONAL, AND BEHAVIORAL HEALTH PREVENTIVE INTERVENTIONS IN SCHOOL SETTINGS |
---|---|
Tipo de ayuda | Proyectos I+D+i > Proyectos I+D+i |
Ámbito | Internacional/No europeo |
Estado de la convocatoria | Cerrada |
Entidad financiadora | NATIONAL INSTITUTES OF HEALTH |
Naturaleza financiación | bbprivada |
Grupo profesional | |
Especialidad | (0 en total) |
Fecha límite Fibao | 11/01/2024 |
Fecha oficial | 16/01/2024 |
Código de la convocatoria:
NIH-PI-R01COLREC-DIMEBH-2024
Presentación de solicitudes:
Desde el 23/11/2023 00:00h hasta el 16/01/2024 23:00h (horario peninsular).
Objeto:
Ayudas para financiar proyectos colaborativos de investigación clínica centrados en la implementación y difusión de programas de prevención sobre salud mental, emocional y conductual (programas MEB) en niños y entornos escolares.
Resumen de la convocatoria:
National Institutes of Health (NIH) lanza una convocatoria para financiar proyectos colaborativos centrados en la implementación y difusión de programas de prevención sobre salud mental, emocional y conductual (programas MEB) en niños y entornos escolares.
Los topics de interés incluyen:
- Studies of strategies to implement MEB health promotion and prevention interventions (i.e., primary/universal; secondary/selective) into school settings
- Studies that identify the core components of preventive MEB interventions or policy that make it effective, as well as the optimal ways to improve the fidelity of implementation and/or adapt those components for diverse settings when necessary
- Studies to inform how multi-level (e.g., student, teacher, school, family, community) MEB interventions and/or interventions targeting multiple MEB outcomes can be optimally delivered in K-12 school settings
- Strategies that leverage multi-level, cross-sector partnerships among schools, businesses, health care systems, community-based organizations, and other community resources to advance the scale-up of effective MEB health programs, policies, and practices
- Studies testing the effectiveness of dissemination or implementation strategies to reduce health disparities in MEB health and improve quality of care among rural, minority, low literacy and numeracy, and other underserved children and adolescents
- Studies conducting comparative economic evaluation of implementation strategies to foster MEB health in school settings and/or across phases of implementation
- Longitudinal follow-up studies on implementation strategies, adaptations, and/or other potential factors that may contribute to the long-term sustainability of evidence-based MEB prevention programs, practices, or policies in school-settings
- Research that includes multi-jurisdictional data or multiple school districts is encouraged, in particular to consider how features of the broader community and resources impact the effectiveness, adoption, scale-up, and sustainability of MEB health programming.
Ensayos clínicos requeridos.
Las ayudas R01 están destinadas a apoyar un proyecto específico que será realizado por el investigador o investigadores nombrados en un área que represente el interés y las competencias específicas del investigador.
Requisitos de los solicitantes:
La convocatoria está abierta a la participación de entidades de todo el mundo.
Cómo se solicita:
El envío de solicitudes se realizará mediante la plataforma NIH ASSIST system.
Cuantía:
Según necesidades del proyecto.
Duración:
60 meses
Más información:
Web de la ayuda (PAR-21-129)